Розвиток системи внутрішнього забезпечення якості освіти в Університеті: сучасні виклики і завдання
Система внутрішнього забезпечення якості освіти має винятково важливе значення для формування стабільної конкурентоздатності Університету і його розвитку. Адже завдяки автономії, самоврядності й саморегулюванню сучасні ЗВО самостійно розробляють власну стратегію, визначають пріоритетні завдання, формують і покращують якість освітньої діяльності.
В Уманському національному університеті садівництва розвиток внутрішньої системи забезпечення якості освіти базується на унікальній місії, традиціях, внутрішній культурі, високій політиці якості, взаємоповазі, підтримці й довірі між учасниками університетської спільноти. Система внутрішнього забезпечення якості освітньої діяльності перебуває під пильною увагою адміністрації та науково-педагогічних працівників УНУС і постійно розвивається із врахуванням сучасних вимог ринку, запитів стейкхолдерів, міжнародного досвіду, кращих практик вітчизняних ЗВО та на основі рекомендацій Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти. До вивчення, аналізу й обговорення зазначених питань долучились науковці університету.
В рамках заходів сприяння розвитку викладацької майстерності науково-педагогічних працівників Уманського НУС 22 вересня 2022 року було проведено вебінар «Розвиток системи внутрішнього забезпечення якості освіти в Університеті». Спікером вебінару виступила завідувач відділу моніторингу якості освіти, кандидат економічних наук, доцент кафедри менеджменту Ніна Пітель. Серед учасників – гаранти освітніх програм, завідувачі кафедр, науково-педагогічні працівники УНУС.
Під час онлайн-зустрічі було обговорено низку питань, що стосуються Європейських стандартів і рекомендацій щодо внутрішнього забезпечення якості вищої освіти; особливостей розвитку, сучасних викликів і завдань на поточний навчальний рік щодо основних складових системи внутрішнього забезпечення якості освіти Університету:
‒ якості освітнього середовища;
‒ якості освітніх програм;
‒ студентоцентрованості навчання, викладання й оцінювання;
‒ якості викладання;
‒ якості робіт здобувачів.
Особливу увагу було приділено проблематиці популяризації академічної доброчесності серед учасників університетської спільноти.